A készülék, amely HDMI 1.4 kimenettel rendelkezik és képes Blu-ray 3D tartalmak lejátszására. Ez lehet hagyományos asztali Blu-ray lejátszó amely optikai lemezről olvassa be a filmfájlt, vagy médialejátszó amely merevlemezről, hálózati háttértárról képes a Blu-ray lemezről átmásolt fájlok (pl. BD 3D ISO) feldolgozására. Kimenet szempontjából nincs különbség a két eszköz között, mindkettő képes lehet a Blu-ray lemezek 3D-s képanyagának és HD-s hangformátumainak HDMI-n való továbbítására a fentebb bemutatott frame packed formátumban és akár 7.1 hangcsatornával is. Természetesen vetíthetünk side-by-side és top-bottom formátumú 3D-s filmeket is, mivel miden vetítő kezeli ezeket is, így akár 3D-képes lejátszó sem kell feltétlenül. Viszont a nagyméretű vásznon már igen csak látható lehet, ha a fullHD 1920 pixelnyi oszlopa helyett 960 van, vagy épp az 1080 sor helyett csak 540. Így ha egy kisebb képernyőjű tévén még nem is mindenki számára látványos az ilyen felezett felbontású filmek minőségromlása, a több méteres vásznon általában már mindenki jelentősen gyengébbnek érzi a különbséget (részletességet) a fullHD-hoz képest.
A lejátszóból nyert HDMI-n érkező 3D-s tartalom és (HD) hang ideális esetben először egy házimozi-erősítőbe érkezik. Ez a készüléket alapvetően csak a HDMI kábel digitális hangot továbbító vezetékei „érdeklik”, feladata a Blu-ray lemezeken használatos hangformátumok feldolgozása (dekódolása), majd felerősítése, hogy hangfalakat tudjon meghajtani. LPCM, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD (Master Audio) az elterjedtebb főbb hangformátumok, ezeket valemennyi újabb HDMI-s erősítő kezeli. A korábbi típusok, amelyeken először volt HDMI-bemenet, általában csak arra voltak képesek, hogy a HDMI videókimenetükön annak a forrásnak a képe jelenjen meg, amelyik ki van választva, de a digitális hangot továbbra is csak optikai vagy koax bemeneten tudták fogadni, HDMI-n nem. Azaz mintegy HDMI switch-ként működtek a kép tekintetében. Ezek nagy része azonban nem HDMI 1.4-kompatibilis elektronikával rendelkezik, így 3D-s videójelet nem tud kapcsolni sem. Ilyen esetben a lejátszót HDMI-kábellel közvetlenül a projektorhoz kell csatlakoztatni, az erősítőhöz csak a digitális optikai/koax hangkimenet van elvezetve a lejátszókról. Ekkor nincs lehetőségünk 5.1-nél több hangcsatornát tartalmazó hangsávok megszólaltatására. Ha a régebbi fajta HDMI-s erősítő 7.1 csatornás is, csak 7.1-es analóg bemenetén képes 8 csatornát fogadni, mivel az optikai/koax csatlakozók sávszélessége kevés a 6-nál több csatorna továbbítására. Hasonlóan, a HD-s (24-bites) sokcsatornás hangformátumokat (Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-HD) sem lehet máson, mint HDMI 1.3 és HDMI 1.4 csatlakozókon továbbítani, így azok az erősítők, amelyek még nem kezelik ezeket a formátumokat (nincs legalább 1.3-as HDMI-bemenetük), nem tudnak nagy felbontású hangot megszólaltatni 5.1 vagy 7.1 csatorna mellett.
A mai AV-erősítők és -Receiver-ek (rádiót is tartalmazó erősítők) azonban már a HDMI 1.4-es bemeneteikről veszik a feldolgozandó hangot és a képet is. Némelyek képesek akár a képbe is „belenyúlni”, így nem csak a lejátszón és a projektoron (sőt, akár a videóprocesszoron, lásd lentebb), de akár az erősítőn is módosítható a kontraszt, a fényerű, a telítettség, és még akár jóval több paraméter is (beleértve még a fullHD-ra való felskálázást is).
A lejátszóból származó HDMI-jelből az erősítőnk feldolgozta a hangot, és továbbküldi kimenetén a képet érintetlenül, vagy esetleg annak is megváltoztatva valamelyik paraméterét, de mindenképpen meghagyva a 3D formátumot (alapvetően a frame packed-et). Ahhoz, hogy két projektorral vetíthessünk egyszerre a két szem számára, az adatfolyamban egymás után érkező bal/jobb szemnek szánt képkockákat szét kell választani, és szükségünk van végeredményként két, immár nem frame packed formátumú, gyakorlatilag „hagyományos” 2D-s videójelre. Ezt a feladatot jelenleg egy külön eszköz, a 3D videóprocesszor végzi. Egy vagy több bemenettel (pl. DVI, HDMI, DisplayPort) rendelkezhet, amelyek lehetőleg minél több 3D formátumot kezeljenek, ne csak a Blu-ray 3D-t. Két kimenettel (alapvetően HDMI) bír, amelyeket már közvetlenül a két egyforma projektorunkhoz vezethetünk. M a tajvani GeoBox processzorokat – jelenleg két modellt – kínáljuk a passzív 3D házimozihoz, részletesen lásd a termékek adatlapján!
Két tetszőleges, nekünk megfelelő, lehetőleg egyforma típusú házimozi-projektor vetíti a két szemünk számára már szétbontott képeket. Ezeknek – mivel 2D módban fogjuk használni őket – természetesen nem kell ismerniük semmilyen 3D-formátumot, persze tudhatnak ettől még aktív 3D-t is, de erre nem lesz szükségünk a lényegesen jobb passzív megoldásunk miatt. Válasszunk olyat, amelyek önmagukban használva megfelelő fényerőt és képminőséget biztosítanak. Amikor kettő fog működni 3D módban, biztosak lehetünk benne hogy – ellentétben az aktív 3D-vel – ez a megfelelő képminőség és fényerő nem gyengébb, de lényegesen még jobb is lesz! A vetített kép mérete miatt feltétlenül fullHD felbontású projektorokat javaslunk, de ha csak meglévő 720p-s (HD-ready) vetítőnket van lehetőségünk bővíteni egy másik ilyen projektorral, természetesen akkor is működik a rendszer, a fullHD felbontás nem technikai követelmény egyetlen komponensénél sem. A vetítők egyforma típusa sem az, de igen erősen ajánlott, legalább az azonos márkából való, azonos fényerejű és felbontású választás. Különböző projektoroknál a különböző fényerő, a különböző színképzés, kontraszt, stb. befolyásolhatja negatívan a 3D látványt.
A két vetítőt egymáshoz minél közelebb érdemes üzemeltetni, hogy a két kép geometriája ne, vagy csak minimálisan térjen el egymástól. Fontos az is, hogy minél jobban egymásra vetítsük a két szemnek szánt képeket. Ha vízszintesen lesznek elcsúszva, az nem okoz komolyabb problémát, a tér mélysége változik csak egy kicsit, de különösebb megpróbáltatást nem jelent az agyunk számára. Függőlegesen a több centiméret elcsúszás is eltűnik, amint a szemüvegen keresztül nézzük a két képet, mivel az agyunk igen toleráns. Ettől függetlenül amennyire tudjuk, igazítsuk egymásra a két projektor által vetített területeket, de azért közel sem kell azon erőlködni, hogy pixelpontosan essen egymásra a két kép, illetve ez gyakorlatilag lehetetlen is lenne a két különböző pontban működő fényforrás miatt.
A vetített kép geometriája és eltolása az egyes projektoroknál különböző mértékben állítható. Hogy a legkevesebb kontrollt biztosító projektorok is megfelelően egymásra eső képet vetíthessenek, érdemes speciális, finoman hangolható, két projektort tartó állványt használni, mint amilyen az általunk kifejlesztett megoldás is. Az állvány felszerelhető a mennyezetre, lehelyezhető a földre is, ahogy az installálási lehetőségek megkívánják. Az aljára rögzíthető a kiválasztott videóprocesszor, így nem kell a hosszú és általában drága HDMI-kábelből kettőt elvezetnünk a hifi berendezések közé telepített videóprocesszortól a vetítőkig, a processzor működhet a projektorok mellett az állványon. Mivel bizonyosan nem mindig csak 3D-ben szeretnénk mozizni, lehetővé kell azt is tenni, hogy a két vetítő elé rögzített szűrőket (lásd lentebb) bármikor el tudjuk távolítani az optika elől, majd pontosan a megfelelő helyre vissza tudjuk azokat helyezni. Ehhez egy sínes elhúzható rendszer került beépítésre az állványunkba, amelyhez távvezérlős motoros működtetés is rendelhető opcionálisan.
Az általunk forgalmazott szűrők az egyik legnevesebb gyártó, az amerikai Omega Optical-tól származnak. Két méret közül lehet választani, attól függően, hogy projektorunk optikája és a vetítési távolság milyen méretet indokol. Még a kisebb, 55×35 mm-es üvegfelülettel rendelkező szűrők a legtöbb projektorhoz megfelelőek, komolyabb optikával felszerelt vetítőkhöz 70×45 mm-es szűrő is kapható. A méret mellett még a projektor működési elve szerint kell a szűrőt kiválasztani. Más szűrő kell az LCD és más a DLP vetítőkhöz, így összesen kétféle szűrőt, mindkettőt két méretben kínálunk.
Ezek a spektrumszűrők a Panavision megoldása szerint választják szét a színspektrumot a két szemünk számára.
Passzív szemüvegeinkben természetesen szintén az Omega Optical lencséi vannak, így ezek is könnyen tisztíthatóak és időtállóak. A szemüveg speciális kialakítása biztosítja, hogy a lehető legkevesebb fény jusson a szemünkbe a környezetünkből, és csak a vetített képet lássuk. Így még inkább az események között érezhetjük magunkat, illetve minimálisra csökkenthető a szemüveglencse belső felén szemünk tükröződése.